close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ימי גיבוש לעובדים

מערכת שורשיב סיוון, תשעז06/06/2017

ימי כיף של הארגון הם הדובדבן שמעטר כל לוח שנה ארגוני. יום כיף מהווה הזדמנות נהדרת שתורמת הן לעובד והן למעביד ותורם גם לתהליכים רצויים בארגון

תגיות:
אם תערכו סקר בקרב עובדי הארגון שאליו אתם משתייכים ובמסגרתו תשאלו איזה יום בשנה הם הכי אוהבים, ודאי תזכו לקבל תשובה פה אחד – ימי כיף של הארגון הם הדובדבן שמעטר כל לוח שנה ארגוני. יום כיף מהווה הזדמנות נהדרת שתורמת הן לעובד והן למעביד ותורם גם לתהליכים רצויים בארגון. כדי למצות את הפוטנציאל הגלום בפעילויות הגיבוש ולהפוך את יום הכיף לחווייתי ולנעים במיוחד, חשוב מאד לשמור על מספר כללים. אז מה יעזור לכם להפיק יום כיף מושלם?

תכנון מוקדם
הצלחתם של ימי הגיבוש לעובדי הארגון תלויה בראש ובראשונה בתכנון מוקדם. יום כיף שהושקעה בו מחשבה תחילה והוא תוכנן היטב תוך שימת לב לכל הפרטים – יהיה יום כיף מוצלח. אז תנו כבוד לשלב הארגון השקיעו מחשבה רבה במטרות של יום הכיף, בחנו את האפשרויות השונות והרבות לפעילות גיבוש מצליחה, ורק אז צאו לדרך.

מיקום מנצח
אחת הבחירות החשובות שמשפיעות על הצלחתו של יום כיף היא הלוקיישן. השאלה היכן ייערך יום הכיף היא שאלה מכריעה. בהקשר זה יש להחליט האם הפעילות תהיה בחלל סגור או תחת כיפת השמיים. התשובה תלויה במזג האוויר ובסגנון הפעילות. ללוקיישן מקורה יש יתרונות שלעיתים יגברו על האפשרות לבילוי בחיק הטבע. מצד שני, קשה להתחרות באוויר הפתוח, באווירה ובמגוון האפשרויות לפעילות מגבשת בחיק הטבע. בשל הקושי להכריע ובשל חשיבות המיקום של יום הכיף להצלחה של יום הכיף, חשוב להקדיש מחשבה לעניין ולשקול את השיקולים בעד ונגד כל מיקום. לאחר שתכריעו בשאלה המרכזית – מקום סגור או פתוח – בחרו חלל מתאים. בשלב זה חשוב שתקפידו שיהיה קרוב. ליום כיף קרוב למקום העבודה יש יתרונות רבים, שהרי למי יש כוח להיסחב שעות בכבישים ובפקקים? אם בכל זאת תבחרו להרחיק – הקפידו להשתמש בתחבורה נוחה וארגנו הסעות לעובדים.

פעילות מוצלחת
ליבו של יום הכיף הוא הפעילות שתתקיים בו. ישנו מגוון אפשרויות לפעילויות במסגרת יום כיף: סדנאות יצירה, סדנאות ג'אגלינג, סדנאות תיפוף, סדנאות עיסוי, סדנאות בישול, סדנאות יין, מופעים, פעילויות בסגנון הישרדות והרשימה עוד ארוכה. יש אינספור פעילויות מגבשות שניתן לשלב ביום כיף ארגוני וההכרעה היא חשובה ואיננה פשוטה. כדי לבחור נכונה מומלץ לחשוב באופן מובנה: השיקולים שיכריעו בבחירת הפעילות הם מאפייני המשתתפים (יש הבדל בין יום כיף משפחתי לבין יום כיף רק לעובדים), מזג האוויר (בקיץ רצוי לשלב חוויות רטובות, למשל) והאווירה הרצויה (רביצה ומנוחה או פעילות אתגרית המחייבת שיתוף פעולה ומיומנויות מקצועיות שאתם שואפים לטפח בעובדי הארגון).

אוכל משובח
אין חגיגה ישראלית אמיתית ואין כיף של ממש בלי אוכל טוב שמלווה את העניין. כיבוד מפנק לעובדים ביום כיף הוא בבחינת חובה בסיסית והכרחית.

לפנק, לפנק, לפנק
עוד אלמנט שהופך יום כיף ליום של כיף אמיתי הוא פינוק של העובדים. צאו מנקודת הנחה ששגרת חייהם העמוסה של העובדים, ההתרוצצות בין הילדים לעבודה, הלחץ המתמיד עקב הצורך להצליח במטלות הבית ובמטלות העבודה – כל אלה גובים מהם מחיר יקר. הם ישמחו מאד להירגע, לנוח, להטעין מצברים ולחדש אנרגיה. כדי לספק להם את כל אלה, אל תהססו לפנק אותם: סדנת עיסוי טובה יכולה בהחלט לעשות את העבודה. אם תבחרו בפעילות אחרת, שלבו במיקום שבו תבחרו לקיימה גם פינות זולה – מקומות ישיבה נוחים ונעימים שבהם יוכלו לשבת העובדים בצוותא באווירה טובה, להשתחרר, לאכול ולשוחח.

לסיכום
הפקת יום כיף מוצלח מהווה אתגר לא פשוט, אך בהחלט אפשר להצליח לעמוד בו בכבוד. שימו דגש על תכנון מוקדם, בחרו מיקום מנצח ופעילות מתאימה, הקפידו על כיבוד מפנק ואולי גם על טיפולי עיסוי איכותיים – ותצליחו במשימה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה